poniedziałek, 31 stycznia 2011

Mus czekoladowy

Kuchnia jest moją pasją od bardzo dawna.
 Uwielbiam tradycyjną kuchnie polską ale obecne
 miejsce zamieszkania dało mi możliwość poznania
 przepisów z wielu krajów.
Chcę podzielić się z wami przepisami kuchni
 norweskiej.
Jestem uczniem szkoły gastronomicznej w Oslo.  
Mam nadzieję że spodobają się Wam moje propozycje
 kulinarne. 


Przeglądając moją szkolną książkę natrafiłem na ten
 przepis

 Mus czekoladowy.
„Sjokolademousse”



Składniki na około 10 porcji

250 g czekolady 50-60% zawartości kakao
Alternatywnie 350g mlecznej czekolady lub 300g
 białej.
5 jajek
2 ½ łyżeczki cukru waniliowego
Skórka z ½ pomarańczy
1 ½ łyżki Koniaku lub whisky
1 ½ łyżki mocnej kawy rozpuszczalnej
750 ml śmietany do ubijania.

Przepis:
1.    Czekoladę rozpuścić (  wrzucić do szklanej miski i postawić ją na garnek z wodą, gotować powoli żeby czekolada się nie spaliła)
2.    Oddzielić żółtka od białek, żółtka dodać do czekolady.
3.    Wymieszać żółtka z czekoladą koniakiem cukrem waniliowym kawą i odrobiną skórki z pomarańczy do smaku
4.    Białko ubić na pianę dodać
5.    Śmietanę ubić
6.    Wszystko bardzo ostrożnie wymieszać.
7.    Przelać masę do form i schować do lodówki do całkowitego wystudzenia i zmiany konsystencji.
8.    Resztę skórki z pomarańczy pokroić w Julienie (cieniutkie paski) i położyć na musie dla ozdoby (można użyć kandyzowanej skórki).

Mus ma niezwykle aksamitną konsystencję.
Rozpływa się w ustach i nie trzeba go piec.

Smacznego:)

13 komentarze:

Lacrima pisze...

Było świetne ale z połowy porcji wyszły tylko 4 desery...
Całuski

Kasia pisze...

Czekolada na początek :)Brzmi pysznie.
Sprobuje przy najblizszej okazji.
Chętnie będę tu zaglądac.
Pozdrawiam z dalekiego Charkowa i w razie potrzeby służę przepisami kuchni ukrainskiej :)

alex pisze...

Hmm. Mam niby swój przepis na mus czekoladowy, taki sprawdzony i pozmieniany, ale skuszę się przy najbliższej okazji :) Pozdrawiam z Danii :)

Jaddis pisze...

Super!Przepis na moj ulubiony deser.Jak mnie "weźmie" na slodkie to go wyprobuje.Pozdrawiam z Oslo :D

Dusia pisze...

dla siebie musiałabym zrezygnować z alkoholu, nie lubię połaczenia czekolady z nim, zapowiada się smaczny blog, zapraszam do siebie

Meta pisze...

Mmmmmm czekoladowy mus to mój ulubiony deser - zawsze zajadam się nim u znajomych, a sama jeszcze nigdy nie robiłam. Wypróbuję ten przepis :)
A chciałam się jeszcze upewnić - alkohol jest w tym przepisie wyłącznie dla smaku, prawda? Można z niego zrezygnować bez szkody dla całości?

Leinad pisze...

Jaddis Alex fajne w tym przepisie jest to iż on wcale nie jest strasznie słodki:)
Duś i Meta oczywiście alkohol jest tylko dla smaku.
Bardzo dziękuje za wszystkie Wasze komentarze
Pozdrawiam z Oslo Leinad

grahasil pisze...

Przepis palce lizać.
Uwielbiam połączenie alkoholu z czekoladą.

Moja Kawiarenka pisze...

Dobra rzecz, że nie trzeba piec. Szczególnie wtedy jedy ma się gości a w piekarniku dopieka się pieczeń. Nie ma jak wypiec deseru.

Unknown pisze...

Wyglada smakowicie,zrobie moim dziewczynka uwielbiaja czekoladowe smakolyki,pozdrawiam i zycze szczescia

Krysia pisze...

Bardzo fajny przepis, a ja już zastanawiam się jak go zmienić na mus cytrynowy. Wydaje mi się, ze nie będzie problemu. Dziękuję za przepis bo właśnie takiego szukałam. Potraktuję go jak bazę i będę robić musy owocowe na tej bazie. Truskawki już się pchają do garnka.

Apuni pisze...

Przepis wygląda zachęcająco, ale jak zacząłeś od deseru to co to będzie później?

Krysia pisze...

Danielu, powodzenia w prowadzeniu bloga. Obiecaj, że nie znikniesz. Obydwa przepisy świetne. Dobrze się stało( dla nas) że założyłeś bloga. Pozdrawiam serdecznie

Prześlij komentarz