środa, 2 lutego 2011

Śledzie w zalewie

Na początku były śledzie.
Takie inne niż nasze jakie znam z domu.
Zrobiły furorę w te święta i zebrałem zamówienia na

5 wiaderek.


Są słodkie ale w taki jakiś fajny sposób.
Rodzice czasem jedzą  je zamiast czekolady…
Ku mojemu zaskoczeniu znalazłem na nie przepis w jednej z moich ulubionych gazet.
Jestem ciekawy co Wy na to?:)


Śledź w zalewie
SILD i LAKE


Składniki:
 450g filetów z śledzia
 150ml wody
 1 drobno poszatkowana cebula
 5 ziarenek pieprzu rozbitych w moździerzu
 1 liść laurowy
 100ml octu
 Szklanka (200ml)cukru


Przepis:
1. Opłucz śledzie i pokrój je według uznania.
2. Rozpuść cały cukier w wodzie i poczekaj do ostygnięcia.
3. Dodaj do wody z cukrem cebule, ocet, pieprz i liść laurowy dobrze wymieszaj.
4. Zalej śledzie zalewą i wstaw do lodówki na 48 godzin.
                                                                    Smacznego:)

Ciekawostka

W Norwegi tanie śledzie surowe można kupić w formie mrożonki w takim opakowaniu.




7 komentarze:

Unknown pisze...

Fajnie to napisales,,rodzice czasem jedza je zamiast czekolady,,musze wyrobowac ,takich jeszcze nie jadlam,pozdrawiam serdecznie

Moja Kawiarenka pisze...

W Polsce śledziem przeważnie popycha się kieliszek wódki. Znam takich, którzy przepijają śledzia każdą aktualnie posiadaną wódką, także jej słodkimi wariantami. Czyli, wychodząc z tego założenia, ta rybka na słodko, ma szansę stać się przebojem rynku zakąskowego.

Jaddis pisze...

Juz niedlugo poczatek sezonu wedkarskiego.Sledz w Oslofiord jest dosc obfity i zazwyczaj nie mialam co z nim robic.Daj znac jak reflektujesz na swiezego sledzia :D

Apuni pisze...

Lubię śledzie z rodzynkami bo są na słodko, więc pewnie i ta wersja będzie mi smakować.

Kasia pisze...

składniki za zalewę bardzo przypominają taką jak sama robię, tyle że zamiast śledzia zalewam filety z mintaja usmażone w panierce. ciekawa jestem jak smakowałyby śledzie

alex pisze...

Znam te słodkie śledzie :) W takiej słodko - korzennej zalewie :) Mi tam smakują :) Mrożone też tu występują i znam takie osoby co je w panierkę i na patelnię, albo na grilla! A ja kupuję sobie takie śledzie w wiaderku w zalewie słodkiej, myję, moczę w solance ze zwykłej soli i po 12 godz mam zwykłe solone śledzie - tylko raz się nacięłam bo kupiłam zbyt słodkie i wyszło coś słodko-słonego... A próbować trzeba :)

grahasil pisze...

Świetny przepis sledzi na słodko. Dzieci nie bardzo lubią śledzie a zrobione w/g tego przepisu maga być kuszące dla nich.
Spżywanie ryb jest bardzo pożyteczne dla organizmu.Skuszę sie na nie.

Prześlij komentarz