poniedziałek, 14 lutego 2011

Inspirując

Witam dzisiaj po 2 długich godzinach w szkole wyruszyłem inspirować młode umysły i napełniać je magią gastronomi.

Dziś był to pierwszy raz gdy zostałem zwolniony z mojej szkoły i wysłany do jednego z gimnazjów w Oslo żeby opowiedzieć młodzieży na temat mojego zawodu.

Najpierw byłem troszkę zestresowany ale po krótkiej chwili się rozluźniłem i zacząłem napełniać młode umysły moją wiedzą, pierwsze spotkanie odbyło się w jednej z moich starych szkół więc na sali było kilku znajomych nauczycieli co zredukowało stres, po opowiedzeniu sporej części na temat szkoły gastronomicznej puściłem im film w którym było opowiedziane o każdym aspekcie tej pracy po czym odpowiadałem na pytania.

Całe spotkanie trwało 1h 30min i dzięki temu miałem czas żeby pójść na tamtejszą kuchnie i przyżądzić dla moich byłych nauczycieli 1 szybki deser.

"Rolada"
"Rullekake"


Składniki:
5 jajek
125g cukru
125g mąki
0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
łatwy do rozsmarowania dżem

Przepis:
1.Jajka zmiksować z cukrem aż do powstania jednolitej masy.
2.Wsypać mąkę i proszek do pieczenia do masy z jajek i dokładnie wymieszać.
3.Wylać masę na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i uformować z niej prostokąt.
4.Włożyć masę do piekarnika na 225 stopni na
6-8 minut
5. W między czasie na stole połozyć papier do pieczenia takiej samej wielkości i wysypać na niego cukier.
6.Wyjąć biszkopt z piekarnika i bardzo szybko położyć na cukier warstwą która była przyklejona do papieru wysmaruj cienką warstwą cukru i zwinąć dokładnie po szerokości ( całość w punkcie 6 trzeba wykonać bardzo szybko inaczej biszkopt może zbyt wystygnąć i się połamać)

Ja użyłem dżemu ananasowego i dla ozdoby zrobiłem ślaczek z ubitej śmietanki kremówki, malinek i starkowanej mlecznej czekolady.

Życzę smacznego i pozdrawiam Leinad.

4 komentarze:

alex pisze...

Polecam roladę z bitą śmietaną i dżemem jagodowym :) Gratuluję takiego wyróżnienia! Mam nadzieję, że udało Ci się młodzież zarazić magią kuchni :) Pozdrawiam.

Szana pisze...

Dziękuję CI z całego serca za przepis. Napewno wykorzstam. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję,
Szana :)

Unknown pisze...

Widzisz strach ma wielkie oczy a tak sobie super poradziles,Gratuluje i oczywiscie dziekuje za przepis!

zufik pisze...

Dzem oczywiscie w srodku? nie zrozumialam czy jeszcze oprocz dzemu, cukier do srodka i zwinac? (pkt 6 przepisu)
Przepis wydaje sie prosty i apetyczny.Jestem ciekawa twoich przepisow.
pozdrawiam

Prześlij komentarz